صفحه اصلی اخبار غدیر خم ادامه رسالت انبیای الهی است



آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز21
mod_vvisit_counterدیروز44
mod_vvisit_counterاین هفته195
mod_vvisit_counterهفته گذشته215
mod_vvisit_counterاین ماه671
mod_vvisit_counterماه گذشته854
mod_vvisit_counterکل بازدیدها780457

افراد آنلاين : 1
آی پی شما : 3.145.178.240
MOZILLA 5.0,
امروز : 07 ارديبهشت 1403

غدیر خم ادامه رسالت انبیای الهی است نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مديريت سايت   
يكشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲

حجت‌الاسلام خداداد رضایی عصر امروز در نشست شورای اداری بخش آبپخش با تبریک عید سعید غدیر و دهه ولایت اظهار داشت: فرهنگ غنی غدیر که همان امامت و ولایت است جایگاه رفیعی بین مسلمانان دارد و منحصر به شیعیان نیست.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: کتاب‌ها و روایات زیادی موجود هستند که برادران اهل سنت هم به واقعه غدیر معترف هستند و این نشان از عظمت این حقیقت بزرگ دارد.

رضایی بیان داشت: غدیر خم ادامه رسالت انبیای الهی است و تبیین این واقعه عظیم وظیفه‌ای است که همگان بر عهده دارند و تمامی مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی اضافه کرد: خداوند بزرگ در واقعه غدیر خم به پیامبر بزرگ اسلام دستور جانشینی حضرت علی (ع) را می‌دهد و درستی امر رسالت پیامبر (ص) را منوط به ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) به مسلمین می‌داند و این امر نشان دهنده این است که ولایت امام علی (ع) ادامه رسالت انبیای الهی است.

این مسئول با بیان اینکه بی‌توجهی به غدیر صدماتی برای جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت اذعان داشت: اگر این کار بزرگ توسط پیامبر اسلام (ص) صورت نمی‌پذیرفت، صدمات فراوانی متوجه جامعه اسلامی می‌شد و اصلا پابرجا بودن رسالت انبیای عظام الهی مربوط به بحث ولایت و امامتی بود که پیامبر خدا در غدیر خم انجام داد.

امام جمعه آبپخش تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ غدیر را وظیفه آحاد جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) با قرائت خطبه غدیر تکلیف آحاد جامعه اسلامی را مشخص کرد و واقعیت غدیر باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا همگان حقیقت ولایت مولی علی (ع) را بدانند.

رضایی از عید غدیر به عنوان عید اکمال دین یاد کرد و گفت: عید غدیر، عید اکمال دین نبوی و ولایت و زعامت امام علی (ع) بر مسلمین به امر خداوند بزرگ است و بزرگترین عید شیعیان محسوب می‌شود.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: واقعه غدیر را باید به‌عنوان یک فرهنگ غنی اسلامی به نسل جوان معرفی کنیم و آحاد جامعه اسلامی در ابلاغ پیام غدیر به نسل‌های آینده مسئولیت دارند.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن