صفحه اصلی اخبار واقعه غدیر در فرق اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است



آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز14
mod_vvisit_counterدیروز38
mod_vvisit_counterاین هفته144
mod_vvisit_counterهفته گذشته215
mod_vvisit_counterاین ماه620
mod_vvisit_counterماه گذشته854
mod_vvisit_counterکل بازدیدها780406

افراد آنلاين : 3
آی پی شما : 18.191.176.66
MOZILLA 5.0,
امروز : 06 ارديبهشت 1403

واقعه غدیر در فرق اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مديريت سايت   
يكشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۲

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در گردهمایی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: واقعه غدیر، روز اکمال دین و اتمام نعمات خداوندی بر روی زمین است. وی افزود: با توجه به مدارک و مستندات معتبر زیادی که در کتب علمای اهل تسنن وجود دارد، نشان دهنده اهمیت واقعه غدیر در میان فرق اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: شاکله اصلی واقعه غدیر، ولایت اهل بیت (ع) است و رسول خدا (ص) در روز غدیر از جانب خداوند مأموریت می‌یابد که این موضوع را به امت خود اطلاع دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه این گردهمایی به ویژه برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: در این دهه، برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان‌های استان با مشارکت نهادها، نیکوکاران و مردم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: اجرای مسابقات فرهنگی، هنری، مذهبی، زیارت جامعه کبیره، تجمعات و جشنواره‌های غدیری، فرهنگ سازی خطبه خوانی غدیر در بین افراد جامعه به ویژه محافل، مساجد و مدارس از جمله برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان نیز اظهار داشت: برگزاری جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با دهه امامت و ولایت در دو بقعه متبرکه «سید مهدی» ایرانشهر و «سید باقر» زابل از برنامه‌های این دهه است.

حجت‌الاسلام منصور هاشمی گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج آموزه‌های دینی و آشنایی مردم با ولایت و امامت است.

وی تصریح کرد: این مراسم در دو بقعه شاخص سیستان‌وبلوچستان به نحو باشکوهی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از فیوضات این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان افزود: قرائت قرآن، سخنرانی و شعرخوانی شاعران آیینی از جمله ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.

هاشمی بیان کرد: خطبه غدیر در روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه سیستان‌وبلوچستان روخوانی می‌‌شود و همچنین از سادات جلیل‌‌القدر نیز تجلیل به عمل می‌آید.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن