صفحه اصلی اخبار کسب لقمه حلال از شاخص‌های زندگی دینی است



آمار بازدید کنندگان

mod_vvisit_counterامروز28
mod_vvisit_counterدیروز23
mod_vvisit_counterاین هفته113
mod_vvisit_counterهفته گذشته231
mod_vvisit_counterاین ماه755
mod_vvisit_counterماه گذشته794
mod_vvisit_counterکل بازدیدها779687

افراد آنلاين : 2
آی پی شما : 44.203.58.132
,
امروز : 09 فروردين 1403

کسب لقمه حلال از شاخص‌های زندگی دینی است نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مديريت سايت   
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۱

یک استاد دانشگاه مذاهب گفت: هنوز تعریف مشخصی درباره چارچوب و قالب زندگی دینی ارائه نشده و تا زمانی که تعریف مشخص نباشد و هدفی نداشته باشیم در مسیر رسیدن به آن موفق نخواهیم شد.

محمود ویسی با بیان این‌که «باید از زندگی دینی و یا زندگی با ساز و کار اسلامی تعریفی ارائه دهیم» اظهار کرد: این سبک زندگی در جامعه ما به صورت کلی رعایت نمی‌شود و باید این سبک را به عنوان یک قانون بپذیریم تا بتوانیم آن را در جامعه عملیاتی کنیم.

این استاد دانشگاه مذاهب در ادامه با بیان این‌که «یکی از شاخص‌های زندگی دینی کسب لقمه حلال است» خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فشارهای اقتصادی شاید بسیاری از مردم در مسیرهایی بیافتند که دچار خوردن لقمه حرام شوند و اگر انسان‌ها تغذیه پاکی نداشته باشند، عمل صالح از آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به این آیه قرآن که تاکید کرده "تغذیه خود را طیب و پاک کنید تا به دنبال آن عمل شایسته انجام دهید" عنوان کرد: یک‌سری از کارها به دنبال خوردن لقمه حرام می‌آید مثل افکار باطل و انحرافی که خود زمینه‌ساز مسیر انحراف در جامعه می‌شود.

ویسی با بیان این‌که «در ابتدا باید یک فرهنگ‌سازی مناسب برای سبک زندگی دینی داشته باشیم» تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سبک زندگی دینی در جامعه اجرا شود باید یک تعریف مشخص که برای تمام افراد جامعه قابل فهم باشد، ارائه دهیم.

این استاد دانشگاه مذاهب با اشاره به وظیفه کل افراد جامعه به خصوص حوزویان و دانشگاهیان خاطرنشان کرد: آن‌ها به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند و اگر می‌خواهند این امر در جامعه اجرا شود ابتدا باید خود عامل باشند و مفاهیم را درست انتقال دهند تا جامعه سالم شود.

وی در پایان با توصیه جدی به سخنرانان در سطح جامعه گفت: قبل از نصحیت به خود بپردازند و تعریف مشخص ارائه دهند، وضعیت جامعه را با وضعیتی که می‌خواهند به آن برسند مقایسه کنند و به این شکل می‌توانیم سبک و سیاق زندگی دینی را در جامعه ترویج دهیم.

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن